Hvorfor strukturere og planlegge?

Noen kan av og til føle at man bruker for mye tid på planlegging og for lite på gjennomføring. Men hva om du ikke lager din egen plan og kontinuerlig prioriterer i hverdagen? Dessverre er det slik at når vi mennesker ikke har klart definerte mål blir vi merkelig lojale til å følge daglige rutiner der vi bruker tiden til trivielle oppgaver.

Noen synes også planlegging er litt ubehagelig fordi det synliggjør alt du faktisk må gjøre for å lykkes, og det kan være en hel del. Den engelske forretningsmannen Sir John Harvey-Jones uttrykker dette ganske humoristisk når han sier

"The nicest thing about not planning is that failure comes as a complete surprise rather than being preceded by a period of worry and depression."

Du får full oversikt med alle oppgaver med deg i lomma på mobil


Hva skal til for å oppnå god måloppnåelse?

Mange har mål gitt av ledelsen, eller satt selv, men vi kan ikke gjennomføre mål. Det er ikke en aktivitet. For å nå målet trenger man en handlingsplan som sikrer at man vet hva man skal gjøre. Da har man også et verktøy for å prioritere i hverdagen.

Det som skal til for å oppnå kontroll og prioritere riktige lærer du få timer i en workshop der du bruker egen PC og jobber med egne mål, tar kontroll over egen tid med verktøy du allerede har som Outlook, Teams, To do og OneNote.

Innhold i workshopen

  1. Definere egne målområder basert på de mål som er gitt deg fra ledelsen, og/eller de du definerer selv.

  2. Bryt ned litt uformelige, ikke klart definerte mål i konkrete handlingsplaner.

  3. Planlegge dagen, morgendagen og neste uke ved å fylle planen med dine viktigste oppgaver.

  4. Forbered, noter, og følg opp møter du deltar i, knyttet til avtalen i kalenderen.

  5. Bruk verktøy på egen PC og mobil til å prioritere i hverdagen så du kan bruke mer tid på viktige oppgaver og mindre tid på tilfeldige og ikke så viktige oppgaver.

  6. Ta kontroll over egen hverdag med effektiv prioritering og planlegging av dine oppgaver.

  7. Lær å overkomme forstyrrelser og distraksjoner som hindrer deg i å gjennomføre planen.

Bygg din struktur i Microsoft To do for målområder, aktiviteter og oppgaver

Du bygger din plan basert på maler du får i workshopen, og har alltid oversikt over aktiviteter og oppgaver med deg på nettbrett og telefon når du ikke har med deg din PC eller Mac.

Bruker du tiden på arbeid som gir resultater? FÅ oversikt over avtaler og oppgaver med ett blikk

Mye av arbeidet er ofte styrt av henvendelser fra andre, møter og annet man må få inn i kalenderen. For dette lager du et oppsett i Outlook som er koblet til din plan der dette samlet tar deg fra planlegging og prioritering til gjennomføring av dine viktige oppgaver og som fører til at du når dine mål.

Priser

3 timers bedriftsintern workshop i deres lokaler, eller i Teams-møte
kr. 14.000 for inntil 10 og
kr. 19.000 for inntil 20 deltakere

Også tilgjengelig som Smart endring nettkurs

Hvem er målgruppen for workshopen?

Alle som ønsker å bli bedre på selvledelse, organisere og prioritere sin egen arbeidsdag for å nå mål, og som er avhengig av å mestre en stadig mer hektisk arbeidshverdag uansett hvor du jobber fra.

Kombiner 2 workshops på samme dag
Workshopen kan også kombineres med andre Smart endring workshops til en dagsworkshop. Aktuelle workshops kan være Smart prioritering og planlegging med Outlook, Teams og To-do, og Smart samarbeid med OneNote i Teams
Pris for 2 workshops på samme dag:
kr. 18.000 for inntil 10 og
kr. 24.000 for inntil 20 deltakere