Slik samler og deler du Copilot-resultater effektivt i Teams
Gode hver for seg, men bedre sammen
Etter hvert som jeg bruker Copilot mer og mer i daglig arbeid blir jeg bekymret for hvordan jeg, og virksomheten kan ta vare på resultatene for fremtiden. Viktige notater og kommunikasjon i prosjekter og møter er lagret i ulike programmer uten robust struktur for å helhetlig oversikt i fremtiden.
Hvordan kan jeg få struktur på KI-materiale, bruke det i fremtiden og dele det med andre?
Foreløpig tar jeg vare på disse i Copilot Sider, som igjen kan samles i Copilot Notatblokker. Notatblokkene fungerer fint som kladdeområder for meg, men de kan ikke deles med andre, så de er ikke tilgjengelig for andre som burde ha det nå, og i fremtiden.
<Copilot notatblokk illustrasjon>
Jeg skrev tidligere om hvordan Loop ser ut til å bli standardformatet Copilot bruker for å presentere resultater på våre forespørsler fordi det støtter ulike KI-genererte objekter som tekt, bilder og programkode. Derfor ser jeg det som viktig å finne en løsning på dette.
Les mer om dette i Fra Word til Loop. Hvordan KI stiller nye krav til dokumentformat
Hvordan Teams kan samle alt for fremtidig oversikt og innsikt
La oss si at vi skal utvikle og gjennomføre en strategi for en Smart arbeidsplass. Jeg bruker Copilot til å lage utkast til strategisk plan med de viktigste delprosjektene vi trenger for å gjennomføre strategien.
Jeg samler svar og ideer fra Copilot chat i Sider/Pages(Loop). Så samler vi en gruppe fra ulike deler av organisasjonen for innspill og gode ideer. Vi gjennomfører en idedugnad i Whiteboard. Vi lar Copilot organisere ideene på tavlen og lage en oppsummering (Loop). Etter noen dager inviterer vi et prosjekt-team til et Teams-møte for å prioritere mulige tiltak og fordele oppgaver. Facilitator-agenten i møtet strukturerer en agenda, tar møtenotater og oppsummerer beslutninger og lager forslag til oppgavefordeling (Loop).
For å få god oversikt over mer detaljerte aktiviteter, tidsplan og basis for oppfølging engasjerer vi Project manager-agenten i Planner som lager prosjektplan med aktiviteter og selv kan bli tildelt oppgaver. Den kan produsere planer, gjøre research og lage statusrapporter (Loop)
Hvordan Teams kan samle alt for fremtidig oversikt og innsikt
Det er lett å bli imponert og blendet over hver enkelt av Copilot-mulighetene beskrevet over. Men hvor er alle de fine resultatene skapt ved hjelp av Copilot om en måned, eller ett år? Hva om vi får en ny prosjektdeltaker inn etter en måned?
Dersom vi samler alt i et Team, kanskje med kanaler for hvert delprosjekt vil alt innhold og kommunikasjon delt der være tilgjengelig for henne. Og om noen forlater prosjektet vil alt han har produsert ligge igjen.
Teams gir struktur til kommunikasjon, dokumenter og Loop-komponenter
Slik kan alt tilhørende strategiprosjektet samles på ett sted som gjør det enklere å få oversikt, samarbeide og dokumentert for fremtiden.
Ønsker dere å bygge god og varig struktur, samtidig som dere utnytter mulighetene i Copilot?
I workshopen Smart ledelse og teamsamarbeid med M365 Copilot bygger vi dette sammen. Gjerne for et konkret behov dere har nå i strategiutvikling, prosjekt, eller andre samarbeidsbehov. Workshopen forutsetter at minst en i gruppen har M365 Copilot, men det vil være en fordel om alle har det. Grunnleggende kunnskaper om Copilot vil være en fordel. Det kan dere få for eksempel ved å gjennomføre workshopen Smart bruk av M365 Copilot med agenter.